Δράσεις Πρόληψης και Ανάπτυξης Ψυχοκοινωνικών Δεξιοτήτων στο 5ο Λύκειο Λάρισας

Στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης για την ενίσχυση της σύνδεσης και του δεσίματος μεταξύ των μαθητών/τριών του 5ου Λυκείου Λάρισας, τα μέλη της ΕΔΥ, κα Κούτρα Γεωργία (ΠΕ23, Ψυχολόγος) και κα Γούπου Χρυσούλα (ΠΕ30, Κοινωνική Λειτουργός), σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς υλοποίησαν μια σειρά βιωματικών δράσεων με στόχο την καλλιέργεια ψυχοκοινωνικών δεξιοτήτων και τη δημιουργία ενός υποστηρικτικού σχολικού κλίματος.

Οι δράσεις επικεντρώθηκαν σε σημαντικές θεματικές, όπως η αποδοχή της διαφορετικότητας, η πρόληψη και αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού, η αξία της φιλίας και η συναισθηματική αγωγή. Μέσα από εργαλεία όπως η τέχνη, η δημιουργική γραφή και το θεατρικό παιχνίδι, οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να εκφραστούν, να συνεργαστούν και να αναπτύξουν ουσιαστική επικοινωνία μεταξύ τους.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ενίσχυση της ενσυναίσθησης και της αποδοχής της διαφορετικότητας, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες που βοήθησαν τους μαθητές να κατανοήσουν τη σημασία των ίσων ευκαιριών και του σεβασμού. Παράλληλα, μέσα από στοχευμένες ασκήσεις για τον σχολικό εκφοβισμό, οι μαθητές προσέγγισαν το φαινόμενο από διαφορετικές οπτικές, ενισχύοντας την κριτική τους σκέψη και την ικανότητα διαχείρισης παρόμοιων καταστάσεων.

Η δράση για τη φιλία ανέδειξε τη σημασία των ανθρώπινων σχέσεων στην καθημερινότητα των εφήβων, ενώ η συναισθηματική αγωγή συνέβαλε στην αναγνώριση και διαχείριση των συναισθημάτων μέσα από δημιουργικές διαδικασίες.

Οι παραπάνω δράσεις ενίσχυσαν το αίσθημα του «ανήκειν» στη σχολική κοινότητα, προάγοντας τη συνεργασία, τον σεβασμό και την αλληλεγγύη μεταξύ των μαθητών/τριών, συμβάλλοντας ουσιαστικά στη δημιουργία ενός θετικού και ασφαλούς σχολικού περιβάλλοντος.

Αφήστε μια απάντηση