Aπό τις 17 Μαρτίου έως τις 11 Απριλίου 2025, υλοποιείται στη χώρα μας η Κύρια Έρευνα PISA 2025, σε 245 δημόσια και ιδιωτικά Γ.Ε.Λ. και ΕΠΑ.Λ. από όλη την Ελλάδα. Το δικό μας σχολείο είναι ένα από τα κύρια σχολεία (απόφαση με Αρ. Πρωτ 145404/ΓΔ4) και έχει επιλεγεί μετά από απλή τυχαία δειγματοληψία.
Την ευθύνη διεξαγωγής της Διεθνούς Έρευνας PISA (Programme for International Student Assessment), που πραγματοποιείται ανά τριετία υπό την αιγίδα του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (Ο.Ο.Σ.Α), έχει αναλάβει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).
Από κάθε ένα από τα κύρια σχολεία θα πάρουν μέρος στη διεξαγωγή το πολύ 57 μαθητές, με έτος γέννησης το 2009. Εάν κάποιο σχολείο έχει λιγότερους από 57 μαθητές με έτος γέννησης το 2009, τότε θα πάρουν μέρος όλοι οι γεννηθέντες κατά το έτος αυτό. Από τους μαθητές αυτούς ένα ποσοστό (περίπου 20%) μαθητές θα συμμετάσχουν στην Αξιολόγηση στην Ξένη Γλώσσα-Αγγλικά (FLA). Οι μαθητές του σχολείου μας είναι πενήντα επτά και έχουν ανακοινωθεί, ενώ από τους 57 οι έντεκα θα εξεταστούν και στην Ξένη γλώσσα-Αγγλικά (FLA). Οι περισσότεροι μαθητές από τους επιλεχθέντες έλαβαν μέρος στην έρευνα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Skills.Project που αποτελεί μια σχετική προσομοίωση της φιλοσοφίας των θεμάτων (Η έρευνα διεξήχθη στο σχολείο μας κατά τις ημερομηνίες 7-8-10 Μαρτίου 2025).
Η έρευνα στο σχολείο μας έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει στις 27 Μαρτίου 2025.
Το κυρίως Τεστ PISA αποτελείται από ένα Γνωστικό Τεστ και ένα Ερωτηματολόγιο και διαρκεί περίπου τέσσερις ώρες. Θα διεξαχθεί ηλεκτρονικά στο Σχολικό Εργαστήριο Πληροφορικής και Εφαρμογών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών του σχολείου, που θα δεσμεύεται για τέσσερις έως πέντε ώρες. Παρόμοια χαρακτηριστικά έχει και η διεξαγωγή της έρευνας Αξιολόγηση στην Ξένη Γλώσσα-αγγλικά (FLA).
Κάθε μαθητής συμπληρώνει το Γνωστικό Τεστ και το Ερωτηματολόγιο σε έναν υπολογιστή. Η διαδικασία θα εξελίσσεται online μέσω μιας εφαρμογής που βασίζεται σε browser.
Κύριος στόχος του Προγράμματος PISA-όπως καταγράφεται στην ιστοσελίδα του προγράμματος-είναι η αξιολόγηση του εύρους των γνώσεων και των δεξιοτήτων των μαθητών που βρίσκονται στο τέλος της Υποχρεωτικής τους Εκπαίδευσης, βάσει των οποίων διαμορφώνεται, σε σημαντικό βαθμό, η ουσιαστική και ισότιμη συμμετοχή τους στις σύγχρονες κοινωνίες.
Μπορείτε να δείτε στον παρακάτω σύνδεσμο ένα ενημερωτικό βίντεο: